Piorun .....................
Piorun .....................
Witam wszystkich ostatnio zastanawialem sie bo kolega mi powiedzial ze piorun nie zasili zarowki za krotka jest iskra aby zasilila zarowke z tego co wiem to spalila by ja odrazu ale jestem amator w dziedzinie wysokich napiec i nie znalazlem wyczerpojacej odp na moje pytanie...............a dlatego to zadaje wam bo powiedziane to jest na stronce NASA............ wiec pytam sie was Drodzy koledzy ile tan naprawde Piorun ma Natezenia i Napiecia albo okolo ile moze miec i czy to prawda z ta zarowka
Pozdrawiam .........................Bartek
Pozdrawiam .........................Bartek
-
elektronWielki
- Użytkownik
poeksperymentuj - kup ze 100 zarowek polacz je szeregowo albo rownolegle, nie ma to roznicy, zbuduj wysoki maszt na szczerym polu np z rurek metalowych taki na 20 metrów podłącz go do żarówek i odizoluj od ziemi. Pozniej drugi koniec obwodu z zarowkami podlacz do uziemienia i czekaj na wieksza burze.
proszę, zadaj sobie nieco trudu i w googlu poszukaj linków
dotyczących frazy "wyładowanie atmosferyczne"...? przykładowe:
http://www.fizyka.net.pl/ciekawostki/ci ... i_wn2.html
http://www.altran.com.pl/firma.php?a=poly
i szczerze Ci radzę poprzestać na lekturze i oglądaniu zdjęć...
chore, po prostu chore....elektronWielki pisze:zbuduj wysoki maszt na szczerym polu....
czy ty masz w ogóle masz świadomość co się może stać
jeżeli ktoś taką 'poradę' potraktuje poważnie?
może jednak trochę się zastanów co i do kogo piszesz...
tasza
Myśle że nikt nie potraktowła by poważnie propozycji budowania masztu na szczerym polu. Poza tym kogo by było stać na zbudowanie 20 metrowego masztu z metalowych rurek.
A z tego co przeczytałem w tych linkach, jeśli najsilniejsza błyskawica miała natężenie 400kA to czy na świecie nie było nigdy większego prądu??? Nowy Jork na przykład chyba zużywa bardzo dużo energi