Potrzebuję pomoc bascom - różne

To forum jest dla wszystkich pasjonatów mikrokontrolerów AVR Atmela. Wymiana doświadczeń i pomoc dla początkujących w pisaniu programów zarówno w C, Asemblerze jak i BASCOM. Zapraszam znawców tematu, aby pomogli wszystkim początkującym!
ODPOWIEDZ
Manerus
-

Potrzebuję pomoc bascom - różne

Post autor: Manerus » 08 cze 2011, 9:49

Witam

Chciałbym uzsykać odpowiedzi na moje pytanie

Programuje sterownik mikroklimatu który sprawdza 5 temp i 1wilgotność steruje grzałkami i wentylatorami oraz pompą.

Wiem jak po selekcjonować czujniki lecz jak je podłączyć ? * nigdy nie podłączałem jestem też nowy w projektowaniu PCB

Jaki kod wpisać pomiedzy ich pracami ? *w zależnośći od temp określonego czujnika jest wykonywana praca lecz jaki zrobić "skok" do drugiego itd
żeby czytał kolejny czujnik i w zależność od jego temp robił określone czynność ?

przełącznik taki jak w np w pralce lecz który miałby 3 możliwość stałej pracy np. lato jest zakres temperatur i wilgotność taki i taki zima zakres temp taki i taki, jak go zaprogramować ?

Pozdrawiam
Nerod

Awatar użytkownika
c4v2
Użytkownik

Post autor: c4v2 » 08 cze 2011, 10:44

Proponuje zacząć od schematu ideowego. Wybór mikrokontrolela zależny będzie rodzaju czujników temperatury napięciowe (np.LM35) czy cyfrowe Ds'y 1Wire. W pierwszym przypadku potrzebne będą przetworniki A/D (na pokładzie chociażby AtMega8). Czujniki wilgotności to osobny "rozdział". Warto również sprecyzować założenia co do sterowania grzałkami (np. sterowanie grupowe) i wentylatorami. Jak ma wyglądać cześć zadająca parametry pracy: przełącznik, mikro przełączniki? Czy potrzebna będzie jakaś wizualizacja stanu urządzenia: LED, wyświetlacz LCD itp. Gdy zostanie sprecyzowany rodzaj czujników oraz rodzaj wyjść (przekaźniki, optotriaki sterujące grzałkami wentylatorami), blok zdający parametry, wizualizacja stanu, można narysować wstępny schemat i będzie można "myśleć" o oprogramowaniu urządzenia.

Manerus
-