Hey !!
Jestem totalnym amatorem, jesli chodzi o analogówke... na stronce jest schemat:
http://www.elektroda.net/audio/tda7294/index.html
tam wyjscie jest 8 ohm... co zrobic, by dzialal dla 6 ohm... takie mam glosniki....
Aha... czy glosniki mam podlaczyc w miejsce out1 i out2, bo na schemacie jeden glosnik jest podpiety do dwoch tych wyjsc...
Nastepna sprawa, zasilanie symetryczne... jaki jest koszt takiego zasilacza ??
Czy mozecie polecic jakis schemat do tego wzmacniacza ??
I ostatnie pytanie - czy ten wzmacniacz jest samowystarczalny ?? Mam na mysli to, ze podepne PC do niego jako wejscie, a na wyjsciu 2 glosniki 180W...
Moge go zrobic na plytce uniwersalnej ??
Pytania moga sie wydawac dla wiekszosci z Was absurdalne, ale jak mowilem, analogówką się nie zajmuje, a właśnie zepsuł mi się wzmacniacz, a nie mam kasy na kupno nowego, tak wiec pozostaje zmontowanie jakiegos zastepczego... chociazby 2x25W...
Pozdrawiam,
WREALCON
TDA7294 - Pytanie
-
ZbeeGin
Praktycznie nic nie trzeba by robić. Różnica jest niewielka. Ostatecznie wzmacniacz będzie grał nieco głośniej przy takim samym ustawieniu poziomu głośności. No i oczywiście więcej ciepła będzie wydzielał, zatem należy powiększyć radiator.WREALCON pisze:tam wyjscie jest 8 ohm... co zrobic, by dzialal dla 6 ohm... takie mam glosniki....
Jeśli chcesz go wykonać w wersji stereo to muszą nastąpić pewne modyfikacje w układzie. Wystarczy jeden (górny kanał) skopiować, bez rezystora R13. Głośniki wtedy podłączamy pomiędzy wyjście danego kanału a masę.WREALCON pisze:Aha... czy glosniki mam podlaczyc w miejsce out1 i
out2, bo na schemacie jeden glosnik jest podpiety do dwoch tych wyjsc...