ZVS Flyback Driver

Tutaj mozesz poruszać tematy ogólne powiązane z elektroniką, np. dyskusje na temat podzespołów, układów, zasad ich działania. Czyli można pisać o wszystkim czego nie da się przyporządkować do innych działów.
ptolek
Użytkownik
Posty: 189
Rejestracja: 28 sie 2005, 16:55
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ptolek » 10 wrz 2008, 19:51

TWN TEKNIKS pisze:Takie obudowane najczesciej maja moc 100 lub 160 VA a wiec o wiele za malo do tej przetwornicy.
Co to znaczy za mało do tej przetwornicy, przecież autor postu nie określił jej mocy :wink:
I wartość tego dławika zależy też od mocy, którą chce się osiągnąć. Dla większej mocy dławik może być mniejszy. 100uH dla dość dużej mocy wydaje się w porządku.

Awatar użytkownika
c4r0
Moderator
Posty: 2152
Rejestracja: 13 kwie 2004, 19:56
Lokalizacja: z lasu
Kontakt:

Post autor: c4r0 » 10 wrz 2008, 20:32

TWN TEKNIKS pisze:Z reszta C4r0 to elegancko pokazal (gratuluje strony).
Dzięki :)
TWN TEKNIKS pisze:Twoje trafko bezpieczeństwa wygląda na niewielkie. Takie obudowane najczęściej maja moc 100 lub 160 VA a wiec o wiele za malo do tej przetwornicy.
To prawda, ale takie trafo bezpieczeństwa można na chwilę przeciążyć do 10-15A bez większych problemów. Ja do zasilania tej przetwornicy używam właśnie takiego obudowanego trafa bezpieczeństwa.

Awatar użytkownika
TWN TEKNIKS
-
Posty: 44
Rejestracja: 10 wrz 2008, 19:01
Lokalizacja: Sibniie Novosibirsk
Kontakt:

Post autor: TWN TEKNIKS » 10 wrz 2008, 20:44

Pewnie ze mozna przeciazyc. Ale serio jesli ma cos zasilac dluzej niz trawaja zabawy z lukiem to grzeje sie wszystko i wtedy potrzebne wieksze trafko. Ale akurat tu dlawik zawinil a trafoswoja droga. Zgadzam sie z przedmówca.

[ Dodano: 2008-09-10, 21:57 ]
C4r0
Ten dual MOT z kondensatorem to hardkorowy projekt. Zapodalem baterie ruskich kondensatorow 220nF/6,3 kV sztuk osiem. Luk jest mięsisty i az urywa sie z koncow drabiny tworzac kule ognia;) Łuk z ZVS jest calkiem spory ale po takim wariacie wydaje sie mizerny.

[ Dodano: 2008-09-10, 21:59 ]
[url=http://]http://pl.youtube.com/watch?v=KOjhDAoPzIc[/url]

Awatar użytkownika
HV
-
Posty: 72
Rejestracja: 23 lis 2008, 22:42
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontakt:

Post autor: HV » 23 lis 2008, 23:43

Witam ja mam pytanie odnosnie tej przetwornicy, ja tez taka buduje ale mam problem co do mosfetow ja posiadam tranzystory IRFS640 takie sie nadaja do tej przetwornicy?

Awatar użytkownika
c4r0
Moderator
Posty: 2152
Rejestracja: 13 kwie 2004, 19:56
Lokalizacja: z lasu
Kontakt:

Post autor: c4r0 » 24 lis 2008, 22:01

Twoje tranzystory to elektrycznie to samo co IRF640. "S" w symbolu oznacza izolowaną obudowę. Ja moją przetwornicę zbudowałem właśnie na tych tranzystorach i działa bardzo ładnie - link.

Awatar użytkownika
TWN TEKNIKS
-
Posty: 44
Rejestracja: 10 wrz 2008, 19:01
Lokalizacja: Sibniie Novosibirsk
Kontakt:

Post autor: TWN TEKNIKS » 24 lis 2008, 22:30

Mi sie najlepiej sprawdzily IRF 540

Awatar użytkownika
HV
-
Posty: 72
Rejestracja: 23 lis 2008, 22:42
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontakt:

Post autor: HV » 24 lis 2008, 22:33

No ja tez mam chyba IRF 540 ale nie jestem pewien. :smile:

[ Dodano: 2008-11-25, 10:00 ]
A ktoś moze mi jeszcze powiedzieć jakie sa oznaczenia doprowadzień w IRF640?
Mozecie mi powiedziec jakich jeszcze innych tranzystorów moge uzyc do ZVS?

kosa
-
Posty: 61
Rejestracja: 05 cze 2008, 16:27
Lokalizacja: Ełk

Re: ZVS Flyback Driver

Post autor: kosa » 16 kwie 2018, 16:20

Witam serdecznie,

na schemacie:

Obrazek

mamy cewkę/dławik między dodatnim biegunem zasilania a odczepem środkowym. Wyczytałem, że jest ona dopasująca impedancje do częstotliwości reoznansowej układu i jej parametry mają znaczenie i wpływ na dzialanie układu.

Jak dobrać odpowiednią inducyjność tego dławika? Czytałem, że niektórzy stosowali nawet 2mH. Można to jakoś wyliczyć?

Ma ktoś pomysł dlaczego tranzystory ulegają przebiciu?

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ