Jedno proste pytanko.

Jesli jesteś początkującym elektronikiem, to tu z pewnością znajdziesz pomoc. Miejsce dobre do dyskusji nad podstawami elektroniki w zakresie teorii i praktyki.
Zablokowany
Szymon1988
-

Jedno proste pytanko.

Post autor: Szymon1988 » 07 sty 2008, 17:56

Witam.
Na wstępie chce podkreślić że jestem laikiem w dziedzinie fizyki ;)
Podejrzewam, że problem jest w zasadzie prosty, ale niestety instrukcje jakie dostałem do wykonania sprawozdania z fizyki są marne, napisane niezrozumiałym językiem i wygląda na to, że niekompletne :(
A więc do rzeczy:

Obrazek
(jest to przykład)

Po wykonaniu pomiarów napięcia i natężenia mam obliczyć rezystancje dynamiczną diody prostowniczej (także Zenera). Wszystko OK, potrafie obliczyć, tylko kiedy mogę obliczyć tą rezystancję, a kiedy nie ( '-' w tabelce). Dowiedziałem się, że ma to związek z tym, czy spadek napięcia dąży do 0 czy nie, ale nie wiem jak do tego dojść :D
Gdyby ktoś mógł mi to wytłumaczyć, byłbym bardzo wdzięczny, z góry dzięki :)

Pozdrawiam
Szymon

Awatar użytkownika
Luminofor
Użytkownik

Post autor: Luminofor » 07 sty 2008, 19:02

rezystancja dynamiczna – rZ, której wartość zmienia się w zależności od napięcia stabilizacji:

Obrazek

Rezystancja dynamiczna zależy od wartości napięcia stabilizacji i prądu stabilizacji. Wynosi ona od kilku do kilkudziesięciu omów. Minimalną rezystancję dynamiczną mają diody o napięciu stabilizacji UZ = 6 ¸ 8 V.

Szymon1988
-

Post autor: Szymon1988 » 08 sty 2008, 0:14

MichalKaszuba pisze:rezystancja dynamiczna – rZ, której wartość zmienia się w zależności od napięcia stabilizacji:

Obrazek

Rezystancja dynamiczna zależy od wartości napięcia stabilizacji i prądu stabilizacji. Wynosi ona od kilku do kilkudziesięciu omów. Minimalną rezystancję dynamiczną mają diody o napięciu stabilizacji UZ = 6 ¸ 8 V.
właściwie dalej nic nowego mi to nie mówi, nie wiem kiedy mam obliczać Rezystancję dynamiczną a kiedy nie.

GAVRON
Użytkownik

Post autor: GAVRON » 08 sty 2008, 21:02