Propagacja słońca :?:

Tutaj mozesz poruszać tematy ogólne powiązane z elektroniką, np. dyskusje na temat podzespołów, układów, zasad ich działania. Czyli można pisać o wszystkim czego nie da się przyporządkować do innych działów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Zenerek
Użytkownik
Kontakt:

Propagacja słońca :?:

Post autor: Zenerek » 30 mar 2007, 18:24

Hmm... Przyznam, że nie znam się na technice radiowej.
Co to jest propagacja słońca i dlaczego wpływa ona na odbiór fal? Słyszałem, że ostatnio nie jest ona zbyt korzystna i że wieczorem odbiera się fale inne niż w dzień? W jaki sposób słońce może wpływać na odbiór fal, sam nie potrafię sobie na to pytanie odpowiedzieć :neutral: A ciekawość mnie zżera.

-----
Nadmiar emotikonów usunąłem. ZbeeGin
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Zenerek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Gutek
Użytkownik
Kontakt:

Post autor: Gutek » 31 mar 2007, 22:51

TAk swego czasu czytałem ksiażki pana Karola Marksa i tam było opisane. Piszesz o zjawisku nadpropagacji elektromagnetycznej która szczególnie wpływa na polepszenie odbioru fal e.m. Słonce wpływa także na zachowania ludzi i przebieg historii także na epidemi i plony rolne.Księzyc także ma wpływ na propagacje fal e.m.Zjawiska nadpopagacji wystepuja okresowo o róznym natęzenie także w nocy zwiazane to jest z bliskości ziemi od słonca i zjawisk termojądrowych na pow. naszej ukochanej gwiazdy.

Zenerek wiec Zapraszam do biblioteki .

MacBi
Użytkownik

Post autor: MacBi » 01 kwie 2007, 5:49

Zapewne chodzi o różnego rodzaju zjawiska spowodowane oddziaływaniem Słońca a mającymi wpływ na propagację fal radiowych. Do tych zjawisk można zaliczyć m. in. plamy na Słońcu, rozbłyski, itp. Temat jest bardzo obszerny i ciekawy. Kiedyś był opisywany m.in. w "Świecie Radio" (jeśli potrzeba dysponuję tymi numerami czasopisma).

ROM
Użytkownik

Post autor: ROM » 03 kwie 2007, 22:45