Maszyny do produkcji ukladow scalonych

Tutaj mozesz poruszać tematy ogólne powiązane z elektroniką, np. dyskusje na temat podzespołów, układów, zasad ich działania. Czyli można pisać o wszystkim czego nie da się przyporządkować do innych działów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
misha89
Użytkownik
Posty: 150
Rejestracja: 06 lip 2006, 17:15
Lokalizacja: Ryki
Kontakt:

Maszyny do produkcji ukladow scalonych

Post autor: misha89 » 17 paź 2006, 17:21

Jak wygladaja taki maszyny? Moze ma ktos jakis linki do firm sprzedajacych takie maszyny? Ja szukalem ale nic nie znalazlem :(

Awatar użytkownika
Tranzystor
Użytkownik
Posty: 889
Rejestracja: 28 sie 2005, 19:19
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: Tranzystor » 17 paź 2006, 17:25

W zasadzie jest wiele maszyn. Zależy co jeszcze produkujesz czy procesory komputerowe, które mają pare tyś. tranzystorów czy zwykłe układy scalone.

Awatar użytkownika
radzio
Użytkownik
Posty: 573
Rejestracja: 07 gru 2004, 23:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Maszyny do produkcji ukladow scalonych

Post autor: radzio » 17 paź 2006, 17:27

misha1024 pisze:Jak wygladaja taki maszyny? Moze ma ktos jakis linki do firm sprzedajacych takie maszyny? Ja szukalem ale nic nie znalazlem :(
Chcesz produkować w domu układy scalone?
Poczytaj : http://pl.wikipedia.org/wiki/Układ_scalony

ZbeeGin

Post autor: ZbeeGin » 17 paź 2006, 17:29

A wystarczyłoby wpisać w wyszukiwarce słowo: ASIC.

Awatar użytkownika
misha89
Użytkownik
Posty: 150
Rejestracja: 06 lip 2006, 17:15
Lokalizacja: Ryki
Kontakt:

Post autor: misha89 » 17 paź 2006, 19:23

Heh :) Nie, nie chce produkowac uklsdow scalonych w domu :) jestem ciekwy jak wygladaja takie maszyny, ile kosztuja.

Awatar użytkownika
radzio
Użytkownik
Posty: 573
Rejestracja: 07 gru 2004, 23:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: radzio » 17 paź 2006, 19:56

Proces produkcji układów scalonych jest tak skomplikowany (patrz link do wikipedii) że jedna maszyna do tego nie wystarczy. Co do kosztów... to budowa fabryki produkującej układy scalone w najlepszej w danej chwili technologii (procesory itp) to koszt kilku miliardów dolarów.

Awatar użytkownika
misha89
Użytkownik
Posty: 150
Rejestracja: 06 lip 2006, 17:15
Lokalizacja: Ryki
Kontakt:

Post autor: misha89 » 18 paź 2006, 13:27

to koszt kilku miliardów dolarów
A ja chcialem postawic taka fabryke za emeryture babci :mrgreen:

[ Dodano: 2006-10-18, 14:30 ]
Gdzies czytalem ze w Polsce jest firma produkujaca pamieci. Slyszeliscie o tym?

Awatar użytkownika
radzio
Użytkownik
Posty: 573
Rejestracja: 07 gru 2004, 23:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: radzio » 18 paź 2006, 14:23

Jeśli pisząć "pamięci" masz na myśli moduły pamięci to jest to możliwe. Jeśli masz na myśli układy pamięci to jest to raczej niemożliwe. Ważniejsza jest dla władz lustracja i jakieś szafy niż przemysł półprzewodnikowy.

Awatar użytkownika
misha89
Użytkownik
Posty: 150
Rejestracja: 06 lip 2006, 17:15
Lokalizacja: Ryki
Kontakt:

Post autor: misha89 » 18 paź 2006, 16:10

radzio, calkowicie sie z Toba zgadzam. Juz przestalem ogladac Fakty gdyz mnie to denerwuje, ciagle tylko lepper, giertych i oba kaczory. Ci ludzie nie maja za grosz honoru!!
Chdzi mi o moduly pamieci. Jest to firma WILK produkujaca pamiec RAM, sprzedaje je pod nazwa GOODRAM.

Awatar użytkownika
radzio
Użytkownik
Posty: 573
Rejestracja: 07 gru 2004, 23:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: radzio » 18 paź 2006, 16:19

misha1024 pisze:Chdzi mi o moduly pamieci. Jest to firma WILK produkujaca pamiec RAM, sprzedaje je pod nazwa GOODRAM.
O tej firmie myślałem. Ale ona tylko montuje moduły pamięci (osadza układy scalone na PCB) a same struktury pamięci są oczywiście produkowane za granicą.
Z tego co się orientuję, to jedyną linię w Polsce do produkcji układów scalonych posiada ITME i jest to linia bardziej eksperymentalna niż produkcyjna (ogłaszali się kiedyś że produkują ASICI w oszałamiającym procesie 6 mikronów - szczytowe osiągnięcie lat 70 ;) )

Awatar użytkownika
matelektronik
Użytkownik
Posty: 161
Rejestracja: 01 sie 2006, 11:48
Lokalizacja: Przezchlebie
Kontakt:

Post autor: matelektronik » 19 paź 2006, 20:38

radzio pisze:jest to linia bardziej eksperymentalna
Szkoda... w Polsce jest wszystko zawsze eksperymentalne... faktem jest to ze do produkcji ukladow scalonych potrzebne sa specjalizowane maszyny i BARDZO sterylne warunki produkcji... Polsce do tego jeszcze daleko :(

Awatar użytkownika
misha89
Użytkownik
Posty: 150
Rejestracja: 06 lip 2006, 17:15
Lokalizacja: Ryki
Kontakt:

Post autor: misha89 » 19 paź 2006, 22:37

Moze kiedys powstana polskie mikrokontrolery. Nie musza byc produkowane u nas, wazne by byly zaprojektowane i sprzedawane przez polska firme. Na marginesie dodam ze jest to moje marzenie. Moze kiedys mi sie to uda :sad:

DM
-
Posty: 1
Rejestracja: 20 paź 2006, 8:10
Kontakt:

Post autor: DM » 20 paź 2006, 10:17

W PL za PRLu produkowala CEMI : http://pl.wikipedia.org/wiki/CEMI

Awatar użytkownika
misha89
Użytkownik
Posty: 150
Rejestracja: 06 lip 2006, 17:15
Lokalizacja: Ryki
Kontakt:

Post autor: misha89 » 20 paź 2006, 22:24

"Centrum zlikwidowano decyzją polityczną..." prosze jak nasz rzad promowal rozwuj nowych technologii. Przypomina mi sie historia Jacka Karpińskieg. Czasem az brak mi slow.

ODPOWIEDZ