Sprzęt do magazynu

Czyli miejsce, w którym można poruszać tematy nie dające przyporządkować się do pozostałych działów ale uwaga tutaj również obowiązują przyjęte zasady na forum
ODPOWIEDZ
Eliott
-
Posty: 1
Rejestracja: 25 maja 2016, 9:17
Lokalizacja: Lublin

Sprzęt do magazynu

Post autor: Eliott » 25 maja 2016, 9:23

Witajcie. Mam nie mały dylemat, szukam odpowiedniego sprzętu. Magazyny, sprzedaż hurtowa... potrzebuje czegoś do przyśpieszenia i polepszenia jakości usług. Wpadłem na xxx i ich oferta na maszyny automatyzujące proces produkcji czy pakowania wydaje mi się być sensowna. Jak myślicie, powinien zostać przy tym czy szukać dalej czegoś? Interesuje mnie szczególnie pakowanie produktów w możliwie najszybszy/ najbardziej ekonomiczny sposób.
Ostatnio zmieniony 25 maja 2016, 22:24 przez Eliott, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kayron
Użytkownik
Posty: 2054
Rejestracja: 21 wrz 2008, 12:53
Lokalizacja: Poland
Kontakt:

Post autor: kayron » 25 maja 2016, 10:39

To zależy od kilku żeczy.
1. Czy masz czas szukać innych ofert, bo te na pewno są.
2. Koszty, i czas realizacji zlecenia.
3. Co chcesz obsługiwać i w jakim czasie ?
4. Serwis, w sensie czasu działania.

Ogólnie temat szeroki jak Amazonka w porze deszczowej. Decyzja zawsze jest trudna.
Powiem tak. Czasami warto dopłacić, i mieć rozwiązanie profesjonalne, niż szukać oszczędności gdzie się da, i z tego tytułu, ponosić potem straty (awaryjność, serwis, nieodpowiedni dobór).

gutek90
-
Posty: 1
Rejestracja: 31 lip 2016, 16:19
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: gutek90 » 31 lip 2016, 16:22

Czy może handlujesz w sieci? Ja prowadzę sklep internetowy i w sumie też by mi sie coś takiego przydało. Zawsze najwiecej czasu schodzi pakowanie i magazynowanie itp - wiecie o co chodzi :idea:

Awatar użytkownika
kayron
Użytkownik
Posty: 2054
Rejestracja: 21 wrz 2008, 12:53
Lokalizacja: Poland
Kontakt:

Post autor: kayron » 01 sie 2016, 21:38

gutek90 pisze:Czy może handlujesz w sieci? Ja prowadzę sklep internetowy i w sumie też by mi sie coś takiego przydało. Zawsze najwiecej czasu schodzi pakowanie i magazynowanie itp - wiecie o co chodzi :idea:
Ale w czym jest problem ? W utrzymaniu porządku, czy czym. Magazynowanie to jedno, pakowanie to drugie, no bo wielkość paczki zależy od tego co sprzedajesz i ile. Systemy automatyzacji sprawdzają się tak naprawdę w Mega Sieciach handlowych, a tam i tak naprawdę obsługuje je spora ilość ludzi. W małych firmach jedyną automatyzacją jest właściwie tylko skonfigurowanie przestrzeni magazynowej, jej opis. Jedyny automat to chyba tak naprawdę drukarka etykiet. Co najwyżej można się pokusić o wprowadzenie (zbudowanie sobie), bazy danych z kodami kreskowymi, czytnika, tak aby po otrzymaniu zamówienia otrzymać od razu tzw. "check listę" na której po kolei jest co gdzie w magazynie leży, posortowane w taki sposób aby za jednym przejściem, bez potrzeby kołowania pozbierać wszystkie składowe zamówienia, i za pomocą czytnika kodów kreskowych od razu wprowadzać zmiany do bazy danych. Więcej sensownie zautomatyzować się nie da. Ewentualnie waga połączona z komputerem, aby na etykietę nanosić wagę paczki.
Reasmując, cala automatyzacja w malej firmie to PC, drukarka etykiet, czytnik kodów kreskowych, waga podpięta pod PC i oprogramowanie. Sądzę że 80% tego każdy zajmujący się handlem ma, tylko nie bardzo wie i/lub ma czas coś z tym zrobić.
Rozładunek żaden problem, dogadać się z dostawcą, aby na towarze, były naklejki z naszymi kodami, wtedy czytnik, pstryk, pstryk i towar, dodaje się do bazy danych z automatu. Wszystko właściwie rozbija sie tylko o organizację. Dla tego np. kartoniki powinny być składowane jak najbliżej punktu wydawania, wtedy nie marnuje się czasu na latanie po nie. Dobrze jakby baza danych miała funkcje statystyczne, wtedy dowiemy się, jaki towar schodzi nam najczęściej i przy każdym remamencie przesuwamy sobie go najbliżej. W ten sposób operujemy z minimalnym nakładem czasu na podróżowanie po magazynie.
Oczywiście czynników jest wiele, ale prawie zawsze wszystko rozbija się o organizacje miejsca pracy. Z automatyzować pakowanie można właściwie jedynie wtedy kiedy wysyła się tysiące rzeczy, podobnych gabarytowo. Jeżeli robimy dziennie 30 paczek, w których jest coś innego zadanie prawie nie wykonalne, na małą skalę.
Prawda jest taka że nie ma jednego idealnego sposobu, każdy przypadek trzeba rozpatrywać indywidualnie i budowac system strikte pod niego.

Awatar użytkownika
Machina
-
Posty: 1
Rejestracja: 07 kwie 2017, 7:59
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Machina » 21 lip 2017, 12:29

Zależy wszystko jak duży magazyn masz i do czego on dokładnie służy. Nie bez znaczenia pozostaje również kwestia tego, z jak dużą ilością towarów masz na co dzień do czynienia. Z własnego doświadczenia wiem, że przenoszenie ręcznie pudełek i innych elementów zajmuje masę czasu i jest bardzo energochłonne. Jeśli więc masz z tym do czynienia to możesz zastanowić się nad zautomatyzowaniem magazynu, a świetnie nadadzą się do tego chociażby taśmy tarnsportujące umieszczone na podajniku. Znacząco ułatwi to pracę i skróci czas potrzebny na przetransportowanie wszystkiego wewnątrz magazynu. Moim zdaniem warto zainwestować w takie rozwiązania, szczególnie jeśli firma się rozwija.
Ostatnio zmieniony 21 lip 2017, 15:40 przez Machina, łącznie zmieniany 2 razy.

karlik
-
Posty: 1
Rejestracja: 20 cze 2018, 10:20

Re: Sprzęt do magazynu

Post autor: karlik » 20 cze 2018, 10:25

Odświeżam temat.

Jestem managerem dość sporego magazynu i mamy straszny problem z kontaktowaniem się między pracownikami. Trudno nam poinformować danego pracownika, by przyszedł do biura, a jak jest pilna sprawa, to musimy chodzić po całym magazynie i szukać danej osoby. Słyszałem, że ponoć systemy przywoławcze są dobrym rozwiązaniem i pomogą zlikwidować ten problem. Możecie to potwierdzić? Naprawdę warto?






__________________________________________
program do prowadzenia sklepu
http://positiveretail.pl/omnichannel/

zachary
-
Posty: 2
Rejestracja: 20 cze 2018, 11:59

Re: Sprzęt do magazynu

Post autor: zachary » 20 cze 2018, 12:00

Coż, nie od dziś wiadomo, że każdy magazyn powinien być wyposażony w szereg zabezpieczeń, zarówno ochrona czynna jak i bierna.
Poziom bezpieczeństwa pod tym względem jest znacznie większy. Większy, bo same czujniki robią dobrą robotę, a jeszcze sprzęt do aktywnej ochrony - standard uległ drastycznej poprawie.
Jego dostępność jest również znacznie większa, o ile kiedyś trzeba było kupować stacjonarnie, to obecnie można wszystko zamówić przez internet. Przykład: https://www.egsystem-sklep.pl/

ODPOWIEDZ