AVT 2131 problem z transformatorem

Miejsce dobre do dyskusji nad własnymi projektami - pochwal się wszystkim co samodzielnie stworzyłeś.
ODPOWIEDZ
bbartek91
-

AVT 2131 problem z transformatorem

Post autor: bbartek91 » 19 sie 2012, 21:34

Witam wszystkich serdecznie.
Jestem mocno początkujący, i natrafiłem na wątpliwości podczas montażu kitu 2131 czyli prostego zasilacza laboratoryjnego. Nie wiem jak wlutować transformator na płytkę drukowaną. Model transformatora V60AJ-21A7P7, styki przy uzwojeniach transformatora nie pasują do otworów, na płytce i nie wiem co w tej sytuacji zrobić, czy po prostu dolutować kablem do płytki czy może kombinować coś ze stykami transformatora, pozamieniać ich miejsca lub coś (dołączam zdjęcie, oraz linka do instrukcji). Wydaje mi się że avt dało mi po prostu inny transformator który ma inaczej zamontowane styki i teraz muszę albo je pozamieniać aby jakoś to spasować albo wywiercić nowe otwory w płytce...
link:
http://sklep.avt.pl/photo/_pdf/AVT2131.pdf

Awatar użytkownika
mr_x
Użytkownik
Kontakt:

Post autor: mr_x » 19 sie 2012, 23:10

Jeśli otwory nie pasują, możesz użyć przewodów. Nie pomyl tylko uzwojenia pierwotnego z wtórnym.

bbartek91
-

Post autor: bbartek91 » 20 sie 2012, 15:03

Wciąż mam problem z zamontowaniem transformatora, mianowicie nie wiem w które miejsce na płytce wlutować jego uzwojenia. Staram się to samemu zrozumieć, jednak gdyby ktoś mógł mi wytłumaczyć dokładnie w które miejsce co podłączyć, byłbym bardzo wdzięczny. Nie wiem także jak podłączyć zasilanie, domyślam się że jeden kabel do punktu nad B1 a drugi kabel w uzwojenie pierwotne, tylko żeby nie zrobić zwarcia, w drugi wystający z transformatora przewód od strony pierwotnej.
Oznaczyłem swoje zamiary na zdjęciu żeby nie było wątpliwości że tego nie rozumiem:D
Załączniki
20120820647.jpg

Awatar użytkownika
timo66
Moderator
Kontakt:

Post autor: timo66 » 20 sie 2012, 19:02