Zakupiłem zestaw do samodzielnego montażu firmy jabel j-45 i j-55 i mam problem z wyborem transformatora.
A dokładniej z napieciem wtórnym pod obciążeniem i bez. Wszędzie podane jest napięcie pod bciążeniem. Bez obciążenia jest wyższe tylko nie wiem o ile. Wiem że napiecie po wyprostowaniu i odfiltrowaniu jest większe o √2 mius ok 1,2V na mostku prostwniczym. Zaznaczam że jest to zasilanie symetryczne. Czy taki transformator może być http://sklep.monster.pl/1...6646,4522).aspx ? Maksymalne napięcie dla tda2040 to 20V.
Zaznaczam że transformator ma zasilić 2xTDA2040 jak na schemacie.
Chciałbym zadać jeszcze kilka pytań:
1.Czy dobrze łączę wzmacniacz z zasilaczem?(patrz załącznik)
2.Czy napięcie mierzone pomiędzy 5 i 3 nóżką układu ma wynosić ok 36V w zasilaniu symetrycznym? (czy napiecia się zsumują???)
Proszę o wsparcie (jestem początkujący:-))
Właściwy transformator do tda2040
Witam!
Sam nie mam jeszcze wiele doświadczenia, ale.
2. Zakładam że tak z prostego względu. Napięcie to tak naprawdę nic innego jak różnica potencjałów.
Link
1. Wygląda na to że masz całość dobrze podłączoną (jeżeli patrzeć na wyprowadzenia V+ i V-).
Tylko że nie potrafię się rozeznać z mostka Graetza, bo mimo że są narysowane punkty połączenia, to te kolory jakoś źle wpływają na mój zmysł wzroku i wszystko się myli.
V- jest wyprowadzane z anod pierwszych dwóch diod (patrząc od lewej).
V+ jest wyprowadzane z katod drugich diod (patrząc od lewej).
Prosiłbym jakiegoś starszego doświadczeniem elektronika, żeby sprawdził moje wnioski.
/Edit:
W tym poście jest coś mądrego:
Link
Sam nie mam jeszcze wiele doświadczenia, ale.
2. Zakładam że tak z prostego względu. Napięcie to tak naprawdę nic innego jak różnica potencjałów.
Podstawiając pod wzór:U=V1-V2
Coś o zasilaniu symetrycznym:U=18V-(-18V)=18V+18V=36V
Link
1. Wygląda na to że masz całość dobrze podłączoną (jeżeli patrzeć na wyprowadzenia V+ i V-).