Pomiar charakterystyki fazowej i amplitudowej filtrów.

Tu piszemy wiadomość, jeżeli zadanie domowe sprawia kłopot
i szybko potrzebujemy pomocy w rozwiązaniu.
ODPOWIEDZ
piku
-

Pomiar charakterystyki fazowej i amplitudowej filtrów.

Post autor: piku » 21 cze 2008, 11:05

Witam jako od dzisiaj dołączyłem do Waszego sporego grona użytkowników i od razu mam do Was dwa pytania. Potrzebuję pomocy na poniedziałkowy egzamin z systemów elektroniczny. Oto dwa zdania, które mnie nurtują... Czy ktoś byłbym w stanie wytłumaczyć? Narysować te dwa układy pomiarowe?

Zad 1. Przedstawić na schemacie blokowym oraz na schemacie połączeń elektrycznych jak wygląda układ pomiarowy do pomiaru charakterystyki amplitudowej filtru.

Zad 2. Przedstawić na schemacie blokowym oraz na schemacie połączeń elektrycznych jak wygląda układ pomiarowy do pomiaru charakterystyki fazowej filtru.

Z góry bardzo dziękuje za pomoc....

O to co spróbowałem zrobić, jednak jestem zielony....
Załączniki
aa.JPG
Zad1
aa.JPG (5.61 KiB) Przejrzano 9459 razy
bez tytułuaa.JPG
Zad2
bez tytułuaa.JPG (5.76 KiB) Przejrzano 9459 razy

Awatar użytkownika
Melon
Użytkownik
Kontakt:

Post autor: Melon » 21 cze 2008, 12:12

Jeżeli jest to filtr analogowy:

Generator -> filtr -> oscyloskop/multimetr

Na generatorze generujesz sygnał sinusoidalny o danej amplitudzie, a na oscyloskopie/multimetrze badasz co otrzymałeś na wyjściu filtru. To chyba najprostsze rozwiązanie. Czyli jest to Twój drugi rysunek bodajże. Woltomierze są zbędne, bo generator zazwyczaj pokazuje Ci co generuje, a na oscyloskopie też odczytasz amplitudę, więc i tam woltomierz jest zbędny

Jeżeli cyfrowy to musisz mu puścić szpilkę o ile się nie mylę i badać odpowiedzi takiego filtru (o ile jest o skończonej odpowiedzi impulsowej). Jeżeli jest o nieskończonej odpowiedzi, to nie mam pojęcia [;

Awatar użytkownika
tom5555
Użytkownik
Kontakt:

Post autor: tom5555 » 21 cze 2008, 12:20