Obsluga LPT

Forum dotyczące ogólnie pojętego programowania - algorytmów, struktur danych, narzędzi programistycznych, itp - głównie w kontekście komputerów PC.
ODPOWIEDZ
Art3
-

Obsluga LPT

Post autor: Art3 » 08 paź 2004, 15:41

Witam!

Zrobilem uklad do sterowania urzadzeniami poprzez port LPT komputera, jednak nie wiem jak napisac program ktory sterowalby portem LPT. :(

Probowalem w Pascalu poprzez komende Port[$378]:=... jednak to nie dziala (jesli podlacze diody LED do pinow 2-8 i wydam Port[$378]:=0 dody nadal swieca).

Wydaje mi się, ze powodem jest brak jakiegos sterownika w Windowsie XP. Jakiego :?:

Jesli nie, co innego moze byc przyczyna :?:

Dodam, ze mam pulgin do WinAmp'a ktory wizualizuje dzwieki za pomoca LEDow podlaczonych do LPT i dziala poprawnie...

Z gory dzieki za pomoc :!:

P.S. Szczegolnie chodzi mi osluge tego portu w Pascalu.

Awatar użytkownika
c4r0
Moderator
Kontakt:

Post autor: c4r0 » 09 paź 2004, 22:12

Nie znam się na pascalu i nie wiem czy można tam używać dll'i, ale gorąco polecam dlla DLPortIO.

Awatar użytkownika
gaweł
Użytkownik
Kontakt:

Post autor: gaweł » 10 paź 2004, 1:05

Art3, a czy ten program przypadkiem nie narusza ochrony sprzętowaj?

Art3
-

Post autor: Art3 » 10 paź 2004, 12:58

gaweł pisze:Art3, a czy ten program przypadkiem nie narusza ochrony sprzętowaj?
Nie wiem...

Jak to sprawdzic :?:

Awatar użytkownika
gaweł
Użytkownik
Kontakt:

Post autor: gaweł » 10 paź 2004, 18:05

Zwykle to windoza daje komunikat informacyjny o takim zdarzeniu. Jeżeli program masz napisany w turbo pascalu w wersji nieokienkowej, to program nagle kończy się i znika ekranu.
Jedynie w windozie 95 i 98 można było sobie grzebać po portach komputera. W następnych do tego trzeba mieć uprawnienia i próba zapisu do portu może zakończyć się delegalizacją programu (oczywiście bez wykonania zapisu). Inna ewentualność to wyłączony port w CMOS lub inny adres portu. Port LPT może mieć następujące adresy techniczne:
378, 368, 278, 268.

Art3
-