AT90S2313 Czy wystarczy na zegar i wysterowanie wyjść

To forum jest dla wszystkich pasjonatów mikrokontrolerów AVR Atmela. Wymiana doświadczeń i pomoc dla początkujących w pisaniu programów zarówno w C, Asemblerze jak i BASCOM. Zapraszam znawców tematu, aby pomogli wszystkim początkującym!
ODPOWIEDZ
damibyd
-

AT90S2313 Czy wystarczy na zegar i wysterowanie wyjść

Post autor: damibyd » 15 gru 2008, 23:22

Posiadam AT90S2313 Mam pytanie czy wystarczy pamięci na zaprogramowanie zegara (nie musi być wyświetlany)i wysterowania wyjścia o konkretnej godzinie.
Teraz dla dociekliwych układ jest mi potrzebny do tego aby włączał i wyłączał oświetlenie i filtr w akwarium. Jeśli jest taka możliwość to proszę o pomoc nie ukrywam że nie pogardził bym programem który wymagał by zaledwie pare przeróbek, ponieważ mówie szczerze że jestem zielony w programowaniu.
Z góry dziękuje za odpowiedź!!

snow
Użytkownik
Kontakt:

Post autor: snow » 15 gru 2008, 23:29

W czym chcesz pisać?

W Bascomie - wątpie

W C - powinno (na 90% tak)

W assemblerze - nie wiem.

jak ci wystarcza wyświetlacz LED to program napisany w C powinien wejść. Poza tym czy nie lepiej kupić sobie Atmege8 i nie martwić się o ilość miejsca? Wydatek to jakieś 3-5zł.

Awatar użytkownika
gwozdex
Użytkownik
Kontakt:

Post autor: gwozdex » 16 gru 2008, 7:04

Oczywiście, że wystarczy. Na początek sugeruje przeglądnąć archiwa EdW- jest tam kilka projektów sterowników akwariowych i innych, zaś przykład realizacji zegara na AT90S2313 jest opisana w Mikroprocesorowej oślej łączce.

Awatar użytkownika
RcTomek
Moderator

Post autor: RcTomek » 16 gru 2008, 12:28

Taki zegar napisany w Bascom'ie raczej napewno zmieści się do AT90S2313 (nawet prymitywna wersja z obsługą LCD powinna wejść).

C - nie wiem

ASM - objętość programu nie powinna przekroczyć 50% pamięci flash (prosta obsługa DS18B20 i podwójnego wyświetlacza 7-seg. zajęła mi jakieś 16% pamięci programu).