Jakie konektory?

Jeśli nie wiesz gdzie można zdobyć poszukiwany element, układ czy urządzenie elektroniczne to pisz.
Linki do sklepów i firm.
Początkujacy
Użytkownik
Posty: 121
Rejestracja: 17 gru 2011, 16:41
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: Początkujacy » 02 kwie 2014, 8:20

Masa biegnie od lampki, przez krańcówki do masy pojazdu. Jeżeli diodę wepniemy zaporowo między przednimi a tylnymi drzwiami (paskiem od strony lampki wnętrza), to owszem - po otwarciu przednich drzwi zapali się lampka i podświetlenie wnętrza. Jeśli natomiast otworzymy tylnie drzwi, to zapali się tylko lampka (w drzwiach), podłączona z masą między diodą a wyłącznikiem tylnych drzwi. Ale już oświetlenie wnętrza nie zadziała, no bo przecież dioda była wstawiona zaporowo, więc jakim cudem -12V popłynie do masy? Chyba nie popłynie... A na dodatkowym będzie masa, tak, ale jest to osobny pin, który dalej nie łączy się w jedną "masę" jak to ma miejsce teraz :wink:

Awatar użytkownika
timo66
Moderator
Posty: 1816
Rejestracja: 20 maja 2006, 19:15
Lokalizacja: 66'15" M.a.R.s.
Kontakt:

Post autor: timo66 » 02 kwie 2014, 15:59

Ja już nie wiem po co to całe zamieszanie..
Dodatkowy pin którego niema gdzie podłączysz?
Po co dodatkowy pin jeśli:
a) w oryginale go nie było do tego auta
b) niema go gdzie podłączyć
c)i tak trzeba gdzieś wpiąć się w wiązkę by podłączyć pin który uda się gdzieś kupić

Natomiast jeśli takie rozwiązanie było przewidziane w lepiej wyposażonym modelu, lub aucie klasę wyżej to dlaczego by nie kupić jakieś używanej wiązki, wtyczki czy cokolwiek tam było oryginalnie? Szrotów jest od zatrzęsienia, a w internecie też można znaleźć różne opcje.

Tak już poza konkursem to nie wierzę że u producenta czy w serwisie tego nie mają, jak w necie nie można znaleźć :razz:

Awatar użytkownika
tom5555
Użytkownik
Posty: 621
Rejestracja: 23 sty 2008, 1:20
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: tom5555 » 02 kwie 2014, 16:50

Początkujacy pisze:Masa biegnie od lampki, przez krańcówki do masy pojazdu.

Po pierwsze widzę, że nie masz pojęcia jak działa obwód elektryczny. Żeby nastąpił przepływ prądu, musisz mieć różnicę potencjałow. Prąd płynie od plusa akumulatora (przez bezpiecznik) do lampki, a dalej przez wyłączniki drzwiowe do masy (minusa akumulatora).
Początkujacy pisze:Jeżeli diodę wepniemy zaporowo między przednimi a tylnymi drzwiami (paskiem od strony lampki wnętrza), to owszem - po otwarciu przednich drzwi zapali się lampka i podświetlenie wnętrza. Jeśli natomiast otworzymy tylnie drzwi, to zapali się tylko lampka (w drzwiach), podłączona z masą między diodą a wyłącznikiem tylnych drzwi. Ale już oświetlenie wnętrza nie zadziała, no bo przecież dioda była wstawiona zaporowo, więc jakim cudem -12V popłynie do masy? Chyba nie popłynie... A na dodatkowym będzie masa, tak, ale jest to osobny pin, który dalej nie łączy się w jedną "masę" jak to ma miejsce teraz :wink:
Po drugie widzę, że zupełnie nie zrozumiałeś o co mi chodziło w poprzednich postach. Nie chce mi się robić wykładu o instalacjach samochodowych, dlatego wrzucę tylko gotowy schemat przerobionej instalacji. Dodatkowe elementy zakreśliłem czerwonym prostokątem.
Załączniki
sch-osw.gif
(5.28 KiB) Pobrany 3996 razy

Początkujacy
Użytkownik
Posty: 121
Rejestracja: 17 gru 2011, 16:41
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: Początkujacy » 02 kwie 2014, 17:26

Ale zmieszanie.. :P
Dodatkowy pin podłączę właśnie do każdej z listew w drzwiach, czyli będę miał na każde drzwi jedną, niezależną masę.

@Tom@ : Uwierz że ciut ciut znam się na elektryce, wiadomo elektrowni bym nie zaprojektował, no ale.... :wink: Wiem co to przepływ prądu i na jakich prawach się opiera. Fakt, zupełnie o co innego nam z diodą chodziło, schemat wyjaśnił mi to co miałeś na myśli :grin: Ale już za późno, bo dodatkowe masy z tylnych drzwi są już na miejscu.

ODPOWIEDZ