Głośnik na bardzo niski częstotliwości ??

Tutaj można dyskutować na temat wzmacniaczy mocy, słuchawkowych, przedwzmacniaczy, korektorów i filtrów, wskaźników wysterowania, procesorów dźwięku i innych układów audio.
ODPOWIEDZ
zaba
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: 27 gru 2009, 19:15
Lokalizacja: Zakliczyn nad dunajcem

Głośnik na bardzo niski częstotliwości ??

Post autor: zaba » 17 lut 2010, 23:15

Moje pytanie jest może na początku proste, ale czy takie jest na serio?

Chodzi mi o to, że chce zbudować kolumnę (pasmowo-przepustowa jedno lub dwu wentylowana), ale chciałem żeby jej charakterystyka była mocno liniowa w zakresie od 10Hz do około 100Hz, ale żeby ładnie dochodził tak do 300Hz, jestem dość początkujący, ale chce spróbować coś takiego zrobić i wiem nie będzie łatwo.

Awatar użytkownika
kayron
Użytkownik
Posty: 2066
Rejestracja: 21 wrz 2008, 12:53
Lokalizacja: Poland
Kontakt:

Post autor: kayron » 18 lut 2010, 15:23

Chcesz straszyć ludzi (duchy), czy wydobyć "Brązową" nutę (częstotliwość która powoduje rozwolnienie) :lol: :?: w okolicy 10Hz właśnie znajdują się te 2 częstotliwości. Natomiast takie urządzenie, to raczej nie kolumna, a długa rura z głośnikiem na końcu.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2010, 11:20 przez kayron, łącznie zmieniany 2 razy.

zaba
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: 27 gru 2009, 19:15
Lokalizacja: Zakliczyn nad dunajcem

Post autor: zaba » 20 lut 2010, 22:34

Fajnie, że mnie kolega pociesza, chce uzyskać coś ala kolumny odsłuchowej, i chce żeby stok był naprawdę równy i ładnie przenosił częstotliwości, bo obetnę go na 15 Hz, i chciałem znaleźć jakiś głośnik, który umożliwiłby takie zejście z częstotliwością, jak coś macie plis wrzućcie ja sobie już z resztą poradzę.

Awatar użytkownika
kayron
Użytkownik
Posty: 2066
Rejestracja: 21 wrz 2008, 12:53
Lokalizacja: Poland
Kontakt:

Post autor: kayron » 21 lut 2010, 11:23

Oj liniowego głośnika to chyba nie ma ? Natomiast przy 15Hz, musiał by być on dosyć pokaźny, średnicy 30-40cm. A i obudowa nie będzie tu bez znaczenia dla uzyskanej sprawności i jakości. To ogólnie bardzo złożony temat.

zyraf
Użytkownik
Posty: 145
Rejestracja: 23 sie 2005, 11:34
Lokalizacja: Nowy Dwor Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: zyraf » 22 lut 2010, 12:03

A moze pojsc krok dalej i zrobic urzadzenie przetwarzajace od DC (TAK!) do kilkudziesieciu Hz?
Cos takiego juz powstalo, niestety nie pamietam gdzie to widzialem, ale byl to komercyjnie produkowany wentylator o skoku lopat sterowanym jakims serwem. Przy odpowiedniej jakosci wykonania szum smigla nie bedzie duzy (chyba ze bedziesz chcial wieksze cisnienie i obroty)
W wersji DIY mozna by uzyc cos jak zespol poruszajacy glowice w hdd.
Glosnik dzialajacy od 10Hz to chyba niebardzo realne, zwlaszcza do domu.
W katalogu WinISD byl taki duzy glosnik, fane colossus 24b, rezonans mial chyba przy 15Hz. Nie wiem czy, gdzie i za ile go kupic, ale z pewnoscia jest duzy i wymaga ogromnego pudla.

ODPOWIEDZ