Zwrotnica

Tutaj można dyskutować na temat wzmacniaczy mocy, słuchawkowych, przedwzmacniaczy, korektorów i filtrów, wskaźników wysterowania, procesorów dźwięku i innych układów audio.
Awatar użytkownika
Dawid2379
Użytkownik
Kontakt:

Zwrotnica

Post autor: Dawid2379 » 24 lut 2011, 22:32

Mam pytanko odnosnie zwrotnicy kolega porosil mnie o zbudowanie takiej, jestem zielony wiec mam motywacje aby sie czegos nauczyc ALE jak juz siedze i szukam tak informacji widze ze nie jest to do konca takie proste jezeli chcemy zbudowac dobra czy bardzo dobra zwrotnice, czy rzeczywiscie trzeba dokonywac tych wszystkich pomiarow, nasluciwac, dobierac elementy zeby tak wyszlo?? A jezeli chodzi o taka sredniej klasy aby ten dzwiek byl lepszy w jakims zauwazalnym stopniu jest jakis nieskomplikowany szybszy sposób? Szczerze kilka elementow ale dopasowac je to dosc skomplikowane?

Awatar użytkownika
mr_x
Użytkownik
Kontakt:

Post autor: mr_x » 24 lut 2011, 22:48

Jeśli nie masz doświadczenia, taniej i prościej będzie po prostu kupić gotową w sklepie.

Awatar użytkownika
Aro
Użytkownik
Kontakt:

Post autor: Aro » 24 lut 2011, 23:39

Jest też taki fajny programik Speaker Workshop. Robisz nim pomiary charakterystyk głośników i program na tej podstawie oblicza i tworzy schemat zwrotnicy. Do pomiarów oczywiście jest potrzebna odpowiednia przystawka (JIG) z mikrofonem, na szczęście bardzo łatwa do zrobienia.

Awatar użytkownika
Dawid2379
Użytkownik
Kontakt:

Post autor: Dawid2379 » 25 lut 2011, 14:20