Witam jako , że pracuję jako elektronik i znam się na lutowaniu na agregacie lutowniczym , ręcznym - po prostu mam trochę wiedzy na ten temat i ciągle przebywam w tym środowisku i widzę co i jak to zastanawia mnie otwarcie własnej firmy elektronicznej. Wiem , że zaraz napiszecie chłopie daj sobie spokój i tak nie wypali lecz mnie to interesuję , gdyż zlecenia mógłbym załatwić tak więc.
Jakie koszta musiałbym mieć ? U nas jest b.zaawansowany sprzęt tak więc wiadome zapominam o takim.
Płytki mógłbym smarować ręcznie na szablonach , piec w którym wygrzewa się płytki zarówno na klej i pastę nie musiałby być duży , agregat lutowniczy również nie duży , automat typu mechatroniki , wiadome sprzęt lutownice , kompresor powietrza , topnik , pasta. Jak myślicie jakie koszta są otworzenia takiej firmy ? Sprzęt używany bądź nowy oczywiście nie z super wydajnością i możliwością dużej produkcji. Po prostu coś aby zacząć ?
Własna firma elektroniczna
Dlaczego miałbyś zaraz rezygnować? Jeśli ktoś z czytających sam podobnej firmy nie otworzył to raczej nie oczekuj że usłyszysz tutaj kwotę jaką trzeba wyłożyć. Sam więc musisz to spróbować skalkulować. Do listy dołóż jakieś stoły, szeroko rozumiane zabezpieczenia przed ładunkami wtym również podłoga antystatyczna. Odpowiednie miejsca składowania wykonanych płytek oraz elementów, opakowania antystatyczne na wykonane płytki itp. Dobrym rozwiązaniem byłoby mieć sprzet do kontroli montażu (skaner). Czy bga tez montować planujesz? Jeśli tak to bez aparatu rentgenowskiego do sprawdzania lutowania tez się nie obejdzie. W celu uwiarygodnienia swojej jakości musiałbyś również spróbować pozyskać certyfikat z serii ISO9000 . Wydaje mi się, że certyfikat związany z ochroną srodowiska również ISO14001.
Ostatnio zmieniony 07 gru 2011, 19:46 przez Wojtek, łącznie zmieniany 1 raz.
Średni koszt otwarcia swojego interesu, malutkiego to na start koszt średnio 20- do 50 000zł.
Zakładając że zaczynasz od zera, czyli nie masz sprzętu, lokalu, itd.