Jak zrobić konwerter AC/DC 12V ??

Jesli jesteś początkującym elektronikiem, to tu z pewnością znajdziesz pomoc. Miejsce dobre do dyskusji nad podstawami elektroniki w zakresie teorii i praktyki.
ODPOWIEDZ
to_mashek
-
Kontakt:

Jak zrobić konwerter AC/DC 12V ??

Post autor: to_mashek » 01 kwie 2008, 18:36

Witam wszystkich.

Jestem bardzo początkującym(nie bijcie :razz: ) amatorem w tej dziedzinie.Ostatnio pojawiła się potrzeba wykonania takiego konwertera u mnie.

Urządzenie,do którego chciałbym doprowadzać prąd stały o napięciu 12V to wyświetlacz diodowy,który jest zasilany tylko na baterie 8 sztuk R20 :P .Zabawka jest wyjątkowo prądożerna, więc taniej byłoby ją podłączyć do gniazdka.

Oczywiście mógłbym kupić gotowe urządzenie ale postanowiłem,że spróbuję je zrobić ekhm...sam .Rzecz w tym,że nie wiem od czego zacząć,na jaki temat poczytać,żeby móc zaprojektować układ i zmontować go z części zakupionych w sklepie elektronicznym.

W życiu codziennym jest wiele więcej takich przedmiotów,które w ten alternatywny sposób można by zasilać,stąd proszę o wsparcie bardziej doświadczonych forumowiczów i jakiekolwiek wskazówki,które pozwolą mi na wykonanie tego konwertera.

elektronWielki
Użytkownik

Post autor: elektronWielki » 01 kwie 2008, 18:55

Taki konwerter fachowo zwą zasilaczem stabilizowanym ;)
Można kupić gotowy w sklepach ze sprzętem RTV. Ponieważ używałeś 8 baterii po 1,5V będzie Ci potrzebny zasilacz stabilizowany o napięciu wyjściowym 12VDC. Najlepiej lekki wydajny zasilacz impulsowy. Cena około 20PLN.
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2008, 19:46 przez elektronWielki, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
lutownik
Użytkownik
Kontakt:

Post autor: lutownik » 01 kwie 2008, 19:22

Zawsze można spróbować na układzie LM7812 albo na LM317.