Automat do napojow - projekt

Jesli jesteś początkującym elektronikiem, to tu z pewnością znajdziesz pomoc. Miejsce dobre do dyskusji nad podstawami elektroniki w zakresie teorii i praktyki.
ODPOWIEDZ
zielony
-

Automat do napojow - projekt

Post autor: zielony » 01 sie 2007, 11:10

Witam wszystkich
Zajrzałem na wasze forum, poniewaz szukam pomocy przy projekcie podanym w temacie.
Oto jak brzmi tresc zazdania:

Kod: Zaznacz cały

Zaprojektowac i zasymulowac projekt automatu do wydawania napojow. 
Mozna wrzucic monety: 50gr,1zl,2zl. 
Czysta woda - 50gr; 
woda z sokiem 1zl; 
Woda z dodatkiem alkoholu - 2,50gr; 
alkohol z sokiem - 3,50gr; 
Po wrzuceniu odpowiedniej ilosci monet naciskamy przycisk A (akceptacja). Jezeli wrzucilismy prawodlowa ilosc monet zostaje wydany odpowiedni napoj - wyjscie. Jezeli zostala wrzucona  zla kombinacja monet nastepuje zwrot - wyjscie Z. Automat nie wydaje reszty

Studiuje informatyke w zarzadzaniu i jestem zupelnie zielony w elektronice. Projekty symulujemy w programie Multisim 9 (dopiero wprowadzone w tym roku). Zrobilem ten projekt wedlug mojej prostej wizji, przy uzyciu bramek logicznych, ale to chyba nie jest to o co chodzi. Przede wszystkim musi zostac stworzona tabela prawdy dla 32 sygnalów i dopiero na jej podstawie caly projekt.

Oto moj projekt
Obrazek

Bardzo prosze o pomoc
pozdrawiam

ZbeeGin

Post autor: ZbeeGin » 01 sie 2007, 14:13

W twoich założeniach brakuje mi jeszcze pewnej kwestii. Czy najpierw wrzucamy monety a potem odbieramy napój (z tymi alkoholami to lekka przesada :D ) po akceptacji? Czy najpierw wybieramy napój a potem wrzucamy monety i akceptacja?
Dla mnie ta druga opcja jest bardzej przejrzysta. Dlaczego?