Witam!
Otóż sprawa prosta. Do zrobienia mam projekt prostej Stacji Meteorologicznej na mikrokontrolerze. Będę musiał rozrysować cały schemat elektryczny itp. Jednak pierw musze dobrać części oraz sam mikrokontroler.
Z góry uprzedzam , że w temacie jestem zielony. Uczelnia nie raczyła nas przygotować do tego zadania, tak wiec wszystko musze skumać sam. Ale do rzeczy
Stacja ma badać kilka rzeczy, następnie przesyłane są one do komputera (podejrzewam, że złączem RS232).
Projekt wstępny jest taki:
Czujniki:
- Temperatury
DS18S20
http://www.seguro.pl/cgibin/shop?info=3611&sid=391c1d18
-Wilgotności
hih3610
http://www.fuw.edu.pl/~pablo/s/opisy/hih3610.pdf
- Ciśnienie
Mpx4115a
http://www.freescale.com/files/sensors/ ... X4115A.pdf
Wstępnie wybrałem już modele.
Sugerowałem się głównie opiniami na sieci.
Prosiłbym jednak o pomoc w wyborze mikrokontrolera. Bo nie mam pojęcia czym się sugerować.
Rozumiem, że potrzebny będzie też jakiś przetwornik A/C i stabilizator.
Najchętniej wziąłbym coś z watchdogiem + wbudowanym przetwornikiem A/C.
Czy ktoś byłby w stanie wytłumaczyć mi jak krowie na granicy, sprawę z zasilaniem.
Zasila się każdą oddzielną część czy jak ?
Mysle ze powinno mi stykać
4kb EEPROM
256 kb RAM
Stacja Meteorologiczna - kilka pytań
Witam na Forum!
Co do mikrokontrolera - znasz już jakieś?
Nie wiem tylko, czy te 256kb (czy też 256kB) RAM to nie pomyłka
Jeżeli nie - to warto wykorzystać np. coś z układów rodziny Atmel AVR.
Osobiście do tego zastosowania wybrałbym ATmega8 - ma 8kB Flash, 1024B RAM i 512B EEPROM. Posiada też wbudowane interfejsy I2C oraz SPI, a także osiem wejść przetwornika A/C (przetwornik jest jeden, wejścia są multipleksowane).
Dwa będą potrzebne dla pomiaru ciśnienia i wilgotności - wyjścia wymienionych czujników dają napięcie proporcjonalne do mierzonej wartości...
Co do mierzenia temperatury - może zamiast DS1820 wykorzystać coś na szynie I2C? Albo czujnik z wyjściem napięciowym?
W przypadku pierwszym - DS1621
W drugim - może np. LM35?