Driver LED 10W - ZASILACZ

Jesli jesteś początkującym elektronikiem, to tu z pewnością znajdziesz pomoc. Miejsce dobre do dyskusji nad podstawami elektroniki w zakresie teorii i praktyki.
Piotrek007
-

Driver LED 10W - ZASILACZ

Post autor: Piotrek007 » 30 mar 2014, 19:00

Witam !!! Potrzebuje pomocy w pewnej sprawie , kupiłem 2 diody 10w i dwa sterowniki (driver). Moje pytanie : mam podane napięcie (V) jakie mam użyć do zasilania . Lecz nigdzie nie znajduje parametrów odnośnie prądu (A) . Nie chce uszkodzić zestawu więc proszę o poradę i dokładne wyjaśnienie jak to funkcjonuje. Chciałbym się dowiedzieć ile najmniej mogę Amper podłączyć a ile najwięcej Amper do tego zestawu . Nie znam się na tym więc proszę bez złośliwości .

Dane diody 10w:

Zasilanie: 9-12V DC
Moc:10W
Prąd:1050mA
Typ diody:COB
Ilość Led:1
Barwa światła:6500K
IP:20
Obudowa:Aluminium
Strumień świetlny:950-1000 LM
Kąt świecenia:180st.
Temperatura pracy:-65st / +50st

Dane sterownika :

Informacje o produkcie:
Napięcie zasilania : 12-28V AC/DC
Prąd na wyjściu: do 850mA
Napięcie na wyjściu: 7-12V
Waga: ok. 15g
Wymiary modułu: długośc 23mm / szerokość 16mm / wysokość 13mm

elbober
Użytkownik

Post autor: elbober » 30 mar 2014, 19:45

Dla Ciebie najważniejsze jest napięcie. Prąd wyniknie samoczynnie (z prawa Ohma). Podawane informacje o prądzie są "poglądowe" - na jaki musi być przygotowany zasilacz, jaki ma mieć minimalny wydatek.

Piotrek007
-

Post autor: Piotrek007 » 30 mar 2014, 20:25

Czyli na : ZASILACZ impulsowy 12V 3,5A 42W Będzie ten zestaw dobrze działał (2x led 10w + te 2 sterowniki ) ?????

elbober
Użytkownik

Post autor: elbober » 30 mar 2014, 20:40

Tak, wystarczy. Tylko czy sterowniki są odpowiednie. Ich prąd wyjściowy do 850mA, a LED może pobrać więcej (jak podałeś 1050mA). Ale to raczej maksymalny prąd jaki mogą pobierać.

Awatar użytkownika
timo66
Moderator
Kontakt:

Post autor: timo66 » 30 mar 2014, 21:07

Jakoś to dziwnie brzmi.
Dane sterownika :

Informacje o produkcie: