Jak działa ten modulator i demodulator FM

Jesli jesteś początkującym elektronikiem, to tu z pewnością znajdziesz pomoc. Miejsce dobre do dyskusji nad podstawami elektroniki w zakresie teorii i praktyki.
ODPOWIEDZ
polak27
Użytkownik

Jak działa ten modulator i demodulator FM

Post autor: polak27 » 29 lis 2012, 20:57

Witam. Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć zasadę działania prostego modulatora i demodulatora FM podanego przeze mni na rysunku? Bardziej chodzi mi o demodulator bo w modulatorze nie wiem zbytnio tylko na tym rysunku skąd dokładnie brać sygnał wyjściowy do anteny.
Załączniki
modulator fm.jpg
demodulator fm.jpg
demodulator fm.jpg (41.66 KiB) Przejrzano 5972 razy

Awatar użytkownika
c4r0
Moderator
Kontakt:

Post autor: c4r0 » 29 lis 2012, 23:42

Nie znam się na radiówce ale może coś podpowiem i nie do końca błędnie :D

Zasada działania modulatora opiera się na obwodzie rezonansowym (LC) z diodą pojemnościową jako kondensatorem. Pojemność takiej diody zależy od przyłożonego do niej napięcia, więc zależnie od napięcia zmienia się częstotliwość rezonansowa obwodu. Jak tym napięciem przyłożonym do diody jest sygnał modulujący, to masz modulację częstotliwości generowanej przez obwód.