Zasada sterowania wtryskiwacza bezynowego.

Tutaj będą przenoszone tematy, którymi dalej nie warto się zajmować, co jakiś czas zawartość tego forum jest kasowana.
Awatar użytkownika
Ertew
Użytkownik
Posty: 1418
Rejestracja: 03 lip 2005, 10:36
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: Ertew » 26 gru 2013, 12:44

Coś podpowiada mi że nie powinienem się mieszać w tą dyskusję, ale mimo to spróbuję podsunąć pewien pomysł.


higrid, jeśli dobrze rozumiem, chcesz zmniejszyć wypełnienie i częstotliwość. Jeśli przy tym długość impulsu może pozostać stała, to może da się podzielić częstotliwość sygnału na układzie 4017, gdzie masz możliwość wybrania dzielnika od 2 do 10.
Pierwsze wyjście z tego układu mnożysz przez sygnał wejściowy PWM i masz sygnał wyjściowy. Długość impulsu będzie taka sama, a impulsy będą się pojawiały rzadziej.


Drugi pomysł to możesz zbudować własny układ generujący sygnał PWM, o wypełnieniu sterowanym napięciem wejściowym. Wtedy jego częstotliwość wyjściową możesz dowolnie wyregulować, a sygnał z komputera przepuścisz przez filtr dolnoprzepustowy i tak uzyskasz wartość analogową do sterowania generatorem PWM.

Awatar użytkownika
matrix
Użytkownik
Posty: 1805
Rejestracja: 15 mar 2006, 5:21
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: matrix » 26 gru 2013, 15:06

Jest jeszcze jeden pomysł i sądzę że najprostszy.
Rozwiązanie z kostką NE555 byłoby dobre bo układ ten jest stabilny, ale kłopot byłby bo elementy trzeba by dobrać o jak najmniejszej tolerancji żeby nie było rozrzutów sygnału wyjściowego wraz ze zmianą parametrów elementów pod wpływem temperatury.

Przejdę więc do mojej propozycji.
Dajemy jakiś mały procesorek z kwarcem, uzyskamy dużą stabilność. Do tego odpalamy przerwanie zewnętrzne na zboczu opadającym i zaprzęgamy timer. Dorzucamy jeden szybki tranzystor NPN.
Na emiter rzucamy sygnał sterujący wtryskiwaczem.

Dzięki powyższemu wypełnienie nam się nie zmieni a czas włączenia możemy sobie regulować do woli. Chyba dość zrozumiale napisałe ? Jeśli się mylę to proszę mądrzejszych kolegów by mnie poprawili.

higrid
-
Posty: 63
Rejestracja: 14 gru 2013, 23:55
Lokalizacja: wawa

Post autor: higrid » 26 gru 2013, 20:16

poprosil bym schemat i jakie elementy musze zakupic czy bedzie konieczne programowanie czy tylko polutowanie

Awatar użytkownika
kayron
Użytkownik
Posty: 2079
Rejestracja: 21 wrz 2008, 12:53
Lokalizacja: Poland
Kontakt:

Post autor: kayron » 26 gru 2013, 21:32

Coś czuję bo bulu w plecach, że najpierw będzie prosty układ za 5zł, a potem wymiana wtryskiwaczy za 5000zł, jeżeli nie kapa silnia za 15000zł.

higrid
-
Posty: 63
Rejestracja: 14 gru 2013, 23:55
Lokalizacja: wawa

Post autor: higrid » 26 gru 2013, 21:44

A ja mysle ze wystarczy podac schweemat opis i jakie elementy zakupić

Awatar użytkownika
matrix
Użytkownik
Posty: 1805
Rejestracja: 15 mar 2006, 5:21
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: matrix » 26 gru 2013, 22:29

higrid pisze:A ja mysle ze wystarczy podac schweemat opis i jakie elementy zakupić
A ja myślę że kolega jest niegrzeczny co zresztą powiedziałem też na gg.

Odpowiadając na pytania. Przy użyciu procesora wręcz wymagane jest programowanie.

higrid
-
Posty: 63
Rejestracja: 14 gru 2013, 23:55
Lokalizacja: wawa

Post autor: higrid » 26 gru 2013, 22:33

Czemu niegrzecznu spytalem tylko co bedzie potrzebne napisał by ktos list i grzie takie programowanie mozna zalatwic lub gotowego zakupić

Awatar użytkownika
joon
Użytkownik
Posty: 2078
Rejestracja: 30 cze 2007, 22:56
Lokalizacja: Kraków, Przemyśl, Warszawa
Kontakt:

Post autor: joon » 26 gru 2013, 23:57

higrid, tak czytam Twoje wypowiedzi i załamuję się... Nie znasz podstawowych, elementarnych rzeczy a bierzesz się za coś takiego... Nie obraź się, ale to nie jest obsługa młotka i przecinaka ;)

Nie widzę tu innego rozwiązania jak uC- i to wyzwanie nawet dla zaawansowanego programisty.

higrid
-
Posty: 63
Rejestracja: 14 gru 2013, 23:55
Lokalizacja: wawa

Post autor: higrid » 27 gru 2013, 0:34

joon ja chce to tylko zqmontowac uruchomic mam kolege elektrnika ktory polutuje co do programowania to nie padlo wkocnu co jak czym ma chodzic byc odpalone. Ja chce to rozwiazac slucham chlucham jak najlepiej by bylo zapanowac nad sterowniem

Awatar użytkownika
kayron
Użytkownik
Posty: 2079
Rejestracja: 21 wrz 2008, 12:53
Lokalizacja: Poland
Kontakt:

Post autor: kayron » 27 gru 2013, 8:57

joon ja chce to tylko zqmontowac uruchomic mam kolege elektrnika ktory polutuje co do programowania to nie padlo wkocnu co jak czym ma chodzic byc odpalone.
Nie obraź sie, ale skoro masz kolegę elektronika, to czemu ci takiego układu nie zrobi ? To co tutaj opisujemy szczególnie na NE555 to podstawowe układy, które powinien znać, z szkoły.

snow
Użytkownik
Posty: 794
Rejestracja: 16 sty 2007, 3:44
Lokalizacja: lubelskie
Kontakt:

Post autor: snow » 27 gru 2013, 14:15

Mnie również higrid zaczepił na gg. Ogólnie ostatecznie doszedłem do wniosku że szkoda pomagać komuś kto ma blade pojecie o podstawowych rzeczach i który zamierza z porad znalezionych w sieci składać coś co ma pracować w pojeździe mechanicznym poruszającym się po naszych drogach (bo rozumiem projekt ma nie tylko służyć odpaleniu silnika w szopie). Okaże się że konstrukcja może i uruchomiona zostanie, może będzie po podwórku jeździć ale co będzie jak taki wynalazek wyjedzie na drogę i nagle w jakimś momencie zawiedzie i całość skończy się tragedią? Pół biedy jak tragedią autora pomysłu ale gorzej jak ucierpią na tym inne osoby bo coś się przegrzało, uszkodziło czy nie zadziałało na czas.

Taki tuning jak kolega higrid próbuje wykonać może się skończyć tragedią nie tylko dla niego samego ale i dla innych ludzi :roll:

Awatar użytkownika
joon
Użytkownik
Posty: 2078
Rejestracja: 30 cze 2007, 22:56
Lokalizacja: Kraków, Przemyśl, Warszawa
Kontakt:

Post autor: joon » 27 gru 2013, 19:03

higrid pisze:joon ja chce to tylko zqmontowac uruchomic mam kolege elektrnika ktory polutuje co do programowania to nie padlo wkocnu co jak czym ma chodzic byc odpalone. Ja chce to rozwiazac slucham chlucham jak najlepiej by bylo zapanowac nad sterowniem


Nawet nie potrafisz poprawnie napisać postu... A skoro chcesz koncepcję proszę- na każdym wtrysku osobny procesor- program wykonywany w pętli- pomiar długości impulsu i skracanie następnego o ileś tam % i tak w kółko. Zwróć uwagę jednak na sterowanie wtryskiem które musi uwzględnić zarówno czas otwarcia jak i zamknięcia- czasy te nie są stałe - często mocno zależne od obrotów. Weź również pod uwagę sterowanie samym wtryskiem- potrzebny jest szybki klucz wraz z ograniczeniem prądowym (zapewne wiesz już o tym ale wolałem powtórzyć).

Dodam jeszcze że już jedna osoba na LPGforum wpadła kiedys na pomysł stworzenia własnego komputera od LPG- do dziś skończyło się jedynie na postach bez żadnych konkretów- reasumując- skoro masz kolegę elektronika to żadne z Twoich pytań nie ma racji bytu- a jeśli chcesz kogoś zatrudnić do zbudowania prototypu to zacznij odkładać pieniążki ;)
higrid pisze:co do programowania to nie padlo wkocnu co jak czym ma chodzic byc odpalone.
mistrzostwo ;)

Awatar użytkownika
andrzejzis
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: 17 gru 2011, 9:15

Post autor: andrzejzis » 27 gru 2013, 21:38

Nie do wiary :shock: , każdy wyraz higrid piszesz z błędem. Powodzenia.

Awatar użytkownika
matrix
Użytkownik
Posty: 1805
Rejestracja: 15 mar 2006, 5:21
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: matrix » 27 gru 2013, 22:37

Na gg pisze trochę inaczej, natomiast tu na forum wszystko wskazuje na to że nasz kolega zakładający temat nie jest rodakiem a wszystkie posty są tłumaczone translatorem.

higrid
-
Posty: 63
Rejestracja: 14 gru 2013, 23:55
Lokalizacja: wawa

Post autor: higrid » 27 gru 2013, 23:06

wtryskiwacz jest jeden no ale banda snobow nie umie czytac ze zrozumieniem. Żeby nie bylo ze jestem niegrzeczny jak by tak wszyscy biadolili ze sie nieda to do tej pory bysmy byli pod zaborami. Od czego jest forum. Napisalem w dziale kupie zlece nikt nie wyrazil checi zeby nie narazić sie na smiech to tak na zgadywanego proponuja. Kazdy ma teraz auto Kazdy dobry elektronik ma oscyloskop moze we własnym zakresie zmiezyć...... napisalem wyraznie w normalnym samochodzie czas pracy wtryskow to 1-20ms to auto ma zakres 1-8 ms napisałem tez ze na wyjsciu jest 5Hz trzeba je obnizyc do 1Hz czyli generator lub dzielnik Dzielnik powinien mieć od 5 do 10 Z wypełnieniem 50na 50 lub 75 na 25 lub 25 na 75

Zablokowany