Tutaj mozesz poruszać tematy ogólne powiązane z elektroniką, np. dyskusje na temat podzespołów, układów, zasad ich działania. Czyli można pisać o wszystkim czego nie da się przyporządkować do innych działów.
-
Zenerek
- Użytkownik
-
Kontakt:
Hmm... Przyznam, że nie znam się na technice radiowej.
Co to jest propagacja słońca i dlaczego wpływa ona na odbiór fal? Słyszałem, że ostatnio nie jest ona zbyt korzystna i że wieczorem odbiera się fale inne niż w dzień? W jaki sposób słońce może wpływać na odbiór fal, sam nie potrafię sobie na to pytanie odpowiedzieć

A ciekawość mnie zżera.
-----
Nadmiar emotikonów usunąłem. ZbeeGin
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez
Zenerek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Gutek
- Użytkownik
-
Kontakt:
TAk swego czasu czytałem ksiażki pana Karola Marksa i tam było opisane. Piszesz o zjawisku nadpropagacji elektromagnetycznej która szczególnie wpływa na polepszenie odbioru fal e.m. Słonce wpływa także na zachowania ludzi i przebieg historii także na epidemi i plony rolne.Księzyc także ma wpływ na propagacje fal e.m.Zjawiska nadpopagacji wystepuja okresowo o róznym natęzenie także w nocy zwiazane to jest z bliskości ziemi od słonca i zjawisk termojądrowych na pow. naszej ukochanej gwiazdy.
Zenerek wiec Zapraszam do biblioteki .
-
MacBi
- Użytkownik
Zapewne chodzi o różnego rodzaju zjawiska spowodowane oddziaływaniem Słońca a mającymi wpływ na propagację fal radiowych. Do tych zjawisk można zaliczyć m. in. plamy na Słońcu, rozbłyski, itp. Temat jest bardzo obszerny i ciekawy. Kiedyś był opisywany m.in. w "Świecie Radio" (jeśli potrzeba dysponuję tymi numerami czasopisma).
-
ROM
- Użytkownik
W głównej mierze, Słońce wpływa na warunki panujące w jonosferze, która z kolei ma wpływ na propagację fal radiowych np. dalekiego zasięgu.Poza tym Słońce emituje także pewną ilość promieniowania EM.Promienie słoneczne to przecież także fala....
-
Gutek
- Użytkownik
-
Kontakt: