Urządzonko dla medyka

Tutaj mozesz poruszać tematy ogólne powiązane z elektroniką, np. dyskusje na temat podzespołów, układów, zasad ich działania. Czyli można pisać o wszystkim czego nie da się przyporządkować do innych działów.
ODPOWIEDZ
vistan
-

Urządzonko dla medyka

Post autor: vistan » 09 gru 2006, 19:06

Jestem jeszcze zielonym, początkującym hobbystą - elektronikiem. Nieszczęśliwie przyznałem się do swoich zainteresowaniach przyjacielowi - medykowi, który zajmuje się EKG i EEG. Przyznał, że jest mu niezbędne pewne urządzonko - elektroniczny przełącznik. Zwracał sie z tym już do wielu "specjalistów - konstruktorów" i żaden nie chciał się tego podjąć . Ostatecznie z błaganiem zwrócił się z tym do mnie. Nie mogłem mu odmówić, choć nie czuję się wcale na siłach. Mam nadzieję, że wy, starzy fachowcy- elktronicy (przynajmniej stażem) mi w tym pomożecie.
A więc, opisuję w czym problem:
Jest ok 30 elektrod wychodzących z ciała pacjenta (2 jako reference) a tylko 2 wejścia do tego urządzenia (.EKG?) Dało by się równocześnie przebadać wszystkie te miejsca, a nie 1gdyby istnało urządzonko które automatycznie przełączało by poszczególne elektrody "przeskakując" z jednej na drugą np co 0,01 do 0,1 sek. (loop). Potem już z zapisanego przebiegu fal "powycinać" poszczególne fragmenty, należące do konkretnej elektrody, tj. miejsca na ciele i wykonać dalszą potrzebną obróbkę - analizę. Prąd płynący z elektrod jest b. mały: to ok. od 1uv do 50uv; ważne jest by sam przełącznik nie miał szumów, które by zakłócały odbiór impulsów. Teraz, kiedy nadchodzą Święta (Najlepsze Zyczenia!) można zauważyć proste generatory choinkowe, które przełączają światełka na choince. Czy mogło by to być coś w tym rodzaju? W tym przypadku potrzebna byłaby mozliwość ustawiania zarówno czasu przełączania (np 0,01- 0,1sek) jak i również podłączania wybranej ilości elektrod (od 6 do 30).