Radionamiernik ( Radiopelengator )

Tutaj mozesz poruszać tematy ogólne powiązane z elektroniką, np. dyskusje na temat podzespołów, układów, zasad ich działania. Czyli można pisać o wszystkim czego nie da się przyporządkować do innych działów.
ODPOWIEDZ
ravenclaw
-

Radionamiernik ( Radiopelengator )

Post autor: ravenclaw » 30 mar 2006, 0:11

Witam.

Od razu mówię, że jestem początkujący jeśli chodzi o radiotechnikę ;)

Chciałbym zbudować układ radionamiernika wraz z dedykowanym do niego nadajnikiem (celem poszukiwań). Radionamiernik miałby podawać orientacyjną odległość od celu i może jeszcze odchylenie od celu (kierunek), oczywiście w postaci sygnałów analogowych (lub cyfrowych, no ale to juz nie robi różnicy).

Odległośc do celu w granicach 50m.

Nie jest dla mnie ważne na jakich częstotliwościach pracują nadajnik i namiernik - byle nie zakłócały ich działania częstotliwości z pasma 433 MHz i standardowe radiowe.

Ważne żeby nie stosować jakiejś wielkiej anteny, bo radionamiernik ma być zamontowany na stosunkowo małej platformie mobilnej ( robocie ).

Z góry dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
Alek
Użytkownik
Kontakt:

Post autor: Alek » 05 kwie 2006, 18:56

Kierunek to jeszcze w miarę łatwo, nawet na jednej antenie, ale odległość to już na dwóch antenach. Wtedy z przecięcia się prostych, na których odbiór jest najsilniejszy można znaleźć kierunek i odległosć do celu- namierzanego nadajnika.

el_ddMON
-

Post autor: el_ddMON » 05 kwie 2006, 23:15

No i między innymi po to właśnie stworzono system GPS, może coś w tym kierunku ale raczej tanio nie będzie...

Awatar użytkownika
pim
Użytkownik
Kontakt:

Post autor: pim » 06 kwie 2006, 18:40

A ja mam takie ptanie to w jaki sposób PAR nas (piratów radiowych) namierza za pomocą jednej anteny przecież zeby odmierzyć odległość potrzebne są dwie anteny (tak napisał mod)

el_ddMON
-

Post autor: el_ddMON » 06 kwie 2006, 22:07