Diody laserowe
Diody laserowe
Moje pytanie jest nietypowe ale jestem początkującym elektronikiem...właściwie jeszcze nie jestem więc proszę o wyrozumiałość. Wszyscy wiemy jak niebezpieczny jest kontak światła lasera z plamką oczną...utrata wzroku
A co z laserami używanymi w dyskotekach?Przecież niejednokrotnie zdarza się że świeci on po oczach. Dlaczego wtedy nic nic się nie dzieje? Czy ma to jakiś związek z jego kolorem, a może mocą???
Barwa praktycznie nie ma żadnego znaczenia. Co prawda oko ludzkie reaguje na niektóre kolory bardziej niż na inne, ale głównie chodzi o moc i rodzaj emisji (ciągła, impulsowa). Na przykład moc wiązki emitowanej przez diodę ze wskaźnika laserowego nie przekracza 1mW (0,001W!), a przez laser dyskotekowy 10-20mW
-
Kapitan_Rzbik
- -
Do tego dochodzą jeszcze klasy laserów, więcej na ten temat można wykopać w google.pl
Kiedyś miałem diody laserowe 50mW (nawet do 70mW w impulsie) 664nm, wiązki laserów sa piękne, szkoda tylko że zielone (532nm) są tak drogie
http://www.ciop.pl/1386.html
Kiedyś miałem diody laserowe 50mW (nawet do 70mW w impulsie) 664nm, wiązki laserów sa piękne, szkoda tylko że zielone (532nm) są tak drogie
http://www.ciop.pl/1386.html
A jakie długości fali mają poszczególne kolory?
Ostatnio zmieniony 29 mar 2006, 7:20 przez muster, łącznie zmieniany 1 raz.
czyli ta dioda będzie już z soczewką skupiającą czyli cały taki moduł?a jaki zasilacz do tego trzeba? mam łącze laserowe na ATmega32 i chciałbym dość znacznie zwiększyć odległość! takich modułów szukałem dość dawno i projekt zaniechałem bo nie umiałem ich nigdzie kupić!
a teraz może coś zmontuje
:):)
z góry dziekuje!
[ Dodano: 21-03-2006, 18:58 ]
a jeszcze jak myślisz na jaką odlełość będe mógł prowadzić transmisje przy tej diodzie??
a teraz może coś zmontuje
z góry dziekuje!
a jeszcze jak myślisz na jaką odlełość będe mógł prowadzić transmisje przy tej diodzie??