Kingway Leike LK50Q-3 - światła z akumulatora

Tutaj mozesz poruszać tematy ogólne powiązane z elektroniką, np. dyskusje na temat podzespołów, układów, zasad ich działania. Czyli można pisać o wszystkim czego nie da się przyporządkować do innych działów.
ODPOWIEDZ
Motorpal
-
Posty: 56
Rejestracja: 16 lip 2012, 19:22
Lokalizacja: Chełm i okolice

Kingway Leike LK50Q-3 - światła z akumulatora

Post autor: Motorpal » 02 maja 2015, 20:12

Witam, chciałbym przerobić światła pozycyjne i światła reflektora tak, aby były one zasilane z akumulatora, gdyż fabrycznie są one zasilane z cewki świetlnej. Do regulatora napięcia idą 2 kable od cewek: świetlnej (która zasila światła) i ładowania. Światła te chcę przerobić, ponieważ w razie postoju w nocy chciałbym, aby pojazd był oświetlony bez konieczności uruchamiania. Nie wiem, czy dobrze wyjaśniłem, o co mi chodzi. Załączam fragment schematu motocykla. Pozdrawiam.
Załączniki
IMAG1549.jpg

Awatar użytkownika
timo66
Moderator
Posty: 1816
Rejestracja: 20 maja 2006, 19:15
Lokalizacja: 66'15" M.a.R.s.
Kontakt:

Post autor: timo66 » 02 maja 2015, 20:28

Najprościej było by dodać przełącznik dwuobwodowy/dwupozycyjny. Jeden obwód rozwierał by oryginalne zasilanie żarówki, a drugi styk podawał by +zasilania [masa chyba jest po ramie].
Czy to ma sens to już inna para butów. To ze względu na pojemność akumulatora i pewnie nie małej mocy żarówki.

Motorpal
-
Posty: 56
Rejestracja: 16 lip 2012, 19:22
Lokalizacja: Chełm i okolice

Post autor: Motorpal » 02 maja 2015, 20:55

Tak, masa jest po ramie. Myślałem trochę nad przekaźnikiem rozwiernym zasilanym z kabla od świateł pozycyjnych i rezystorem symulującym żarówki zasilane z cewki świetlnej, ale to raczej może być poroniony pomysł, bo regulator może niedoładowywać wzgl. przeładowywać akumulator.

Edit:
Znalazłem coś, co mnie zainteresowało, podobno to rozwiąże mój problem: http://forum.moto-4t.pl/viewtopic.php?t=9994 jak coś, to dam znać, czy to mi się przydało. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
timo66
Moderator
Posty: 1816
Rejestracja: 20 maja 2006, 19:15
Lokalizacja: 66'15" M.a.R.s.
Kontakt:

Post autor: timo66 » 03 maja 2015, 7:23

Wygląda to na jakieś dziwne sztuczki. Czego można się obawiać, to jeśli podasz napięcie z akumulatora bezpośrednio na uzwojenie prądnicy, to raz że będzie się niepotrzebnie grzało, a dwa masz małą pojemność tego akumulatora.

Przy żarówce 55W rozładujesz ten akumulator w mniej niż godzinę.

Motorpal
-
Posty: 56
Rejestracja: 16 lip 2012, 19:22
Lokalizacja: Chełm i okolice

Post autor: Motorpal » 05 maja 2015, 11:33

Znalazłem na innym forum sposób podłączenia świateł do akumulatora, zrobiłem tak u siebie i wszystko działa jak należy. Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ