Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: timo66
2016-06-17, 15:38
Jaki komputer dla studentki?
Autor Wiadomość
Basia89
Nowy na forum

Wysłany: 2016-02-29, 14:52   Jaki komputer dla studentki?

Witajcie! Mam dość konkretne pytanie. Jestem zielona w tym temacie. Chcę siostrze kupić na urodziny laptopa. Idzie ona w tym roku na studia i na pewno będzie jej potrzebny komputer. Jaki powinnam wybrać? będzie jej potrzebny głównie do nauki, pisania prac itp. (tak se wmawiam :p). Cenowo nie więcej niż 2500 tys. Z góry dziękuję za podpowiedzi. Pozdrawiam

Ertew 
-.^

Wysłany: 2016-03-02, 16:09   

Nie będę polecał konkretnego modelu bo za mało sprzętu przeszło przez moje ręce, ale spróbuję podsunąć kilka rozwiązań.

Po pierwsze musisz ustalić potrzeby siostry. Dowiedz się i napisz nam o jaki kierunek studiów chodzi.
  • Dla studiów typowo inżynierskich (np. fizyka, informatyka, inżynieria budowlana) potrzebne są dobre podzespoły (tak by na komputerze dało się np. odpalić symulację) i duża rozdzielczość ekranu. Sama jakość ekranu to cecha drugorzędna.
  • Jeśli coś związanego z grafiką/sztuką, to szukaj wyłącznie w dziale "Tablet-PC" czyli "komputerach typu tablet". Chodzi o to by sprzęt miał bebechy normalnego laptopa plus dało się po nim rysować za pomocą specjalnego rysika. 99% takiego sprzętu jest oznaczona logiem "Wacom Penabled". Typowe komputery (nie polecam bo nigdy nie miałem w rękach) to np. Lenovo X201T albo Fujitsu T5010. Oba możesz kupić jako używane, spokojnie zmieścisz się w budżecie. Do kompletu dwie recenzje: https://www.youtube.com/watch?v=jVAl9eu6Jlk i https://www.youtube.com/watch?v=scagjUMFJFk
  • W każdym innym przypadku, polecam kilkuletnie używane laptopy dell, szczególnie modele z metalową obudową. Wydajnością nie grzeszą, ale są praktycznie nie do zdarcia. Na początku wymieniasz stary dysk HDD na SSD i dokupujesz nowy akumulator, a sprzęt powinien przetrwać do końca studiów.