Poprzedni temat «» Następny temat
USB-ASP konfiguracja w Bascom-AVR
Autor Wiadomość
Denar
Nowy na forum

Wysłany: 2013-01-13, 15:20   USB-ASP konfiguracja w Bascom-AVR

To mój pierwszy post więc witam wszystkich użytkowników Elportalu. Jestem zupełnie początkującym elektronikiem więc proszę o zrozumiałość. Zakupiłem na początek prosty programator USB asp, ( http://www.aliexpress.com..._577097498.html ) pobrałem i zainstalowałem sterowniki, system prawidłowo rozpoznaje urządzenie. Posiadam również płytę ewaluacyjną (atmega32) która ma złącze ISP więc wykluczam błąd podłączenia AVR-programator. Problem jednak polega na tym, że Bascom-AVR przy próbie zaprogramowania procka nie rozpoznaje programatora. Ustawiałem "USB-ISP Programmer", "AVR-ISP Programmer" oraz "External Programmer" przy czym ten ostatni nie zwraca nawet okienka z błędem - po prostu bascom jakby nie reguje na polecenie zaprogramowania avr-a. Gdzie może być problem? Jak to skonfigurować? Będę wdzięczny za każdą sugestię. Pozdrawiam.

Ertew 
-.^

Wysłany: 2013-01-13, 15:48   

Jako programator wybierz USBASP, nie inny.

Jeśli nie masz takiej pozycji na liście to zaktualizuj bascom. Jeśli bascom dalej nie chce się dogadać z usbasp to możesz mieć wgraną starą wersję oprogramowania w usbasp. Tutaj sam niewiele poradzisz.

Jeśli nie możesz zaktualizować bascom albo dalej nie możesz się dogadać z usbasp, to kompiluj w bascom a programu wrzucaj przez avrdude.

A najlepiej kompiluj w gcc i porzuć bascom, ale ta przesiadka wymaga już trochę samozaparcia.

Denar
Nowy na forum

Wysłany: 2013-01-14, 09:10