Poprzedni temat «» Następny temat
DSM-51
Autor Wiadomość
lewyboy 
Nowy na forum

Wysłany: 2012-04-16, 20:05   DSM-51

Witam. Jestem w ostatniej klasie technikum, i szczerze mówiąc nie za bardzo znam się na DSMce. Aby zaliczyć semestr dostałem zadanie do wykonania, lecz mam problem z jedna z jego części.

Zadanie:
Otóż muszę na wyswietlaczu 7-segmentowym wykonać napis BOL, i sprawić aby każda z literek po kolei pojedynczo się przesuwała w prawo, a następnie zniknęła.
Jestem w stanie tylko stworzyć takowy napis BOL znajdujący się po lewej stronie, ale dalej jestem w kropce i nie mam pojęcia jak sprawić aby literki się przesuwały. Jeżeli ktoś byłby w stanie wytłumaczyć w jaki sposób to wykonać, byłoby świetnie.
EDIT: zapomniałem dodać, że operacja ta ma się zapętlić to 3 razy.

kayron 
PLC FATEK, automatyka na życzenie

Wysłany: 2012-04-16, 20:30   

Sam algorytm jest prosty, ale 51' już wiele osób nie zna, a znawców systemów ewolucyjnych dla 51' to chyba szukać z świeczką.
W czym to piszesz w ASM czy C ? Ja coś takiego tworzyłem kiedyś w bascom 51.
Sam sposób jest prost, tworzysz sobie w RAM tablicę równą ilości wyświetlaczy.
Potem ja zerujesz i wstawiasz na pierwszą lewą pozycję znak B (index 0 tablicy). czekasz ok 0.7 sek (700ms). Tablica jest wyświetlana po kolei w przerwaniu od jakiegoś Timera, przynajmniej 200x na sek dla wyświetlacza LED.
Nie czyścisz tablicy, tylko wstawiasz, na drugi wyświetlacz B (inedex 1 tab), a na pierwszy O (index 0 tablicy). Nie musisz niczego czyścić bo procesor wykona tę operacje tak szybko że nie zauważysz żadnych zakłóceń na wyświetlaczu.
Po kolejnych 700ms, robisz to samo tylko na inedx 2 dajesz B, na index 1 O, a na index 0 L.
Potem wchodzisz w pętlę która już tylko przesuwa, zawartość bufora w lewo co 700ms i napis ci płynie po ekranie. Przy czym element z ostatniego indexu tablicy musi ładować do pierwszego, czyli musi to tworzyć taki pierścień, w którym kręcą się dane dla wyświetlacza..

lewyboy 
Nowy na forum